לחסוך בעזרת הושבה שמית חכמה

מאת: הסדרנית, 15/08/2012

שאלה גדולה שזוגות רבים שואלים את עצמם היא האם לעשות הושבה שמית באירוע אול לא? זוגות רבים חושבים שהושבה שמית באירוע היא כאב ראש גדול...

הרבה זוגות שואלים את עצמם האם לעשות הושבה שמית באירוע או לא?

זוגות רבים חושבים שהושבה שמית באירוע היא כאב ראש גדול, לסדר את כל המוזמנים בשולחנות, לעשות אישורי הגעה, ולכתוב את כל הפתקיות. ואחרי כל זה בסוף גם מפסידים לא מעט כסף כי הרי כל בן אדם שלא הגיעה עדיין תופס מקום ישיבה ונחשב כמנה שצריך לשלם בעדה למרות שאף אחד לא יושב שם. חלק אפילו אומרים שזה כמו לפתוח את כל שולחנות הרזרבה מראש, מבלי למלא את כל שולחנות. או שהושבה שמית היא להתחייב על מספר מקסימאלי של מנות עוד לפני שהגיעו האורחים.

פתקיות הושבה

ואז הזוג מחליט שלא לעשות הושבה שמית ומה קורה?

אחרי החופה 500 אורחים או יותר נכנסים במכה אחת לאולם ורצים לתפוס מקומות ישיבה, נוצר בלגן גדול באולם כל אחד מתיישב איפה שהוא רוצה ושומר את המקומות בשולחן לקרובי משפחה שבכלל התיישבו כבר בצד השני של האולם וגם הם שומרים לו מקום ישיבה.
בתוך כל הבלגן והלחץ שנמשך מספר דקות, הרבה אנשים עומדים ומחפשים מקום, נפתח רזרבה ועוד רזרבה ועדיין לא כל השולחנות מלאים עד הסוף. כעבור מספר דקות נוספות הכל נרגע וכולם מתיישבים ופתאום רואים שרוב השולחנות בכלל לא מלאים וסתם פתחנו רזרבות, והמשפחות הגדולות לא הצליחו למצוא שלוחן אחד בשביל כולם ונאלצו לשבת בנפרד, והחברים הטובים שנשארו לנשק ולחבק אותנו מתחת לחופה לא יושבים קרוב לרחבה כמו שהיינו רוצים.

אז איך בכל זאת אפשר לחסוך כסף בעזרת הושבה שמית חכמה?

נניח שיש לכם 500 מוזמנים ואתם רוצים לחסוך כסף ולעשות הושבה שמית בצורה חכמה, מה שעליכם לעשות הוא להושיב את 500 המוזמנים ב - 430 מקומות ישיבה – דבר זה מבטיח שלפני שיפתח שולחן רזרבה כל השולחנות יהיו מלאים.

מומלץ לעשות זאת בכמה דרכים:

1. עם בשולחן יש 12 מקומות ישיבה אז מה שעליכם לעשות הוא לקחת מספר שולחנות הקרובים זה לזה למשל 3 שולחנות שבהם יש 36 מקומות ישיבה ובהם להושיב סה"כ 40 אנשים שיקבלו פתקית ועליה יהיה רשום שולחן 7-9. וכך האנשים הנותרים ימלאו את מקומם של אלה שהחסירו. במידה וכולם הגיעו נציג המשפחה יפנה אותם למלא חורים במקומות אחרים.

2. אפשרות נוספת היא להושיב את כל האנשים הבטוחים בשולחנות, למשל בשולחנות 4,5 ו- 6 ואת האנשים שבסימן שאלה או שקיימת סבירות גבוה שלא יגיעו להושיב בשולחנות 4-6 ולתת להם למלא את השולחנות בשבילכם.

הושבה שמית בצורה חכמה זו תאפשר ניצול מקסימאלי של מקומות הישיבה, כמובן שלעולם לא יהיה 100% הצלחה. אבל בצורה זו יהיה מקסימום הצלחה (כמעט 100%) ומינימום כאב ראש.

יצירת קשר
התקשרו
1700-70-20-28