כמה עולה חתונה

מאת: הסדרנית, 19/02/2013

רוצים לדעת כמה עולה חתונה ? כנסו עכשיו למידע עדכני, טיפים ועצות שימושיות שיעזרו לכם לקבל מושג על עלות חתונה ואפילו לחסוך הרבה כסף.

שאלה קשה זו מעסיקה לא מעט זוגות כשהם ניצבים בפני תהליך תכנון החתונה ההוצאות הרבות שיש בתהליך הפקת החתונה לא משאירות הרבה זוגות אדישים, וזאת לאור המחירים הגבוהים של נותני השירות השונים ולעלות המצטברת שטופחת.

אחרי הכל זהו אירוע של פעם בחיים שהרבה מאיתנו, הבנות, חיכנו לו כל החיים. אז עד שהגיעה הצעת הנישואים איך לא נחגוג אותה בחתונת החלומות...?! לפעמים אנחנו שוכחות שעם כל הכבוד לאירוע של פעם בחיים יש עוד חיים שלמים אחריו. ועוד סוד קטן - מדובר בסך הכל ב 6 שעות.

כשמחשבים כמה עולה חתונה יש לא מעט דברים שצריך לקחת בחשבון. אך הפרמטרים העיקריים שישפיעו על תשובה זו הינם סגנון האירוע, כמות המוזמנים ואתם.

להתחתן בלי לפשוט רגל

איזה סגנון של אירוע אתם רוצים, נוצץ ומרהיב, צנוע, אווירת שאנטי, סגנון כפרי או סגנון עירוני סטנדרטי ???

התשובה לשאלה זו תשפיע רבות על עלות החתונה. חשוב לציין כי מלבד חתונה צנועה ומצומצמת, שמן הסתם תעלה פחות, כל שאר הסגנונות מגוונים ויכולים להוביל לעלות חתונה נמוכה או לחילופין גבוהה – הכל תלוי בכם! לעיתים רבות חתונה שהיא לא סטנדרטית, לדוגמה: "רק" להזמין קייטרינג לחורשה או ליער, מוזיקה וחברים, לא תהיה זולה כפי שזה נשמע כי יש המון דברים שצריך לקחת בחשבון כמו הגברה ותאורה, שולחנות, כיסאות, כלי אוכל, אישורים מהמשטרה, אבטחה והרשימה לא נגמרת כאן. בחישוב כולל של כל המרכיבים החתונה עשויה לעלות כמו חתונה סטנדרטית במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב הרבה יותר.

כמה מוזמנים יש לכם?

מרכיב משמעותי נוסף בחישוב עלות החתונה הוא כמות המוזמנים, ההוצאה הגדולה ביותר בחתונה היא עבור המנות באולם/כל מקום אחר. ככל שיש לכם יותר מוזמנים העלות הכוללת של המנות תהיה גבוה יותר, אבל ככל שתתחייבו על יותר מוזמנים תקבלו מחיר נמוך יותר למנה. אז צריך לדעת לשלב ביניהם ולא ללכת לקצוות הקיצוניות של מעט מאוד מוזמנים או חתונה ענקית שמזמינים את כל העולם. ועוד נתון שנחמד לדעת הוא שברוב החתונות התשלום לאולם, עבור המנות, מהווה כשני שליש מעלות האירוע כולו. עם זאת שמדובר בהוצאה שטופחת ככל שמספר המוזמנים גדל, ניתן להפוך זאת ליתרון ע"י סגירת מנה במחיר סביר, כך שכל אורח שיגיע יכסה את עלות המנה שלו ועוד תשאר מתנה, וכך ככל שיהיו יותר מוזמנים, הרווח מהמתנות יהיה גבוה יותר.

האם אתם קובעים את עלות החתונה?

אם אומרים שהזוג קובע את עלות החתונה אז איך זה שחתונה ממוצעת עולה מעל 100,000 ₪, הרי כולם היו מעדיפים לשלם פחות? הבעיה היא שעם כל הכבוד אתם לא קובעים הכל, אולי קצת קשה להגיד את זה בקול אבל יש מוסכמות חברתיות לגבי חתונה ויש סטאטוס מסוים שצריך לעמוד בו. אתם לא רוצים לקחת את האורחים שלכם לאולם שלא מתאים להם, בין אם זה יקר מידי ואתם תצאו בנזק כספי גבוה ובין אם זה זול מידי והאורחים יסתכלו עליכם בעין לא יפה. נכון, תמיד אפשר ללכת נגד הזרם אבל לא סתם הזרם נמצא שם יש שם משהו מיוחד סוג של קסם סביב החתונה.

האם זה כזה נורא לעמוד בסטנדרטים של החברה? אחרי הכול הסטנדרטים משחקים לשני הכיוונים, האורחים גם הם צריכים לעמוד בסטנדרטים מסוימים של מתנות לחתונה. הם לא ירצו להביא מתנה נמוכה מידי אבל גם לא יוכלו להביא מתנה מעבר ליכולתם הכלכלית, גם אם הם מאוד רוצים. מה שאומר שכל עוד אתם מסונכרנים אם הסטנדרטים של האורחים שלכם אין לכם בעיה ואתם יכולים להיות רגועים שתכסו את החתונה כמו רוב הזוגות (אם אתם לא מגזימים כמובן).

רציתם לדעת כמה עולה חתונה – קבלו מעט מספרים

עלויות החתונה מתחלקות לשניים – עלויות קבועות ועלויות משתנות. העלויות הקבועות אלו עלויות שאין תלויות במספר האורחים שיגיעו, ולעומתן העלויות המשתנות אלו עלויות שמשתנות בהתאם למספר האורחים. ממוצע העלויות הקבועות, כגון: צלם, שמלת כלה, איפור, עיצוב, חליפת חתן ועוד הינו 42,000 ש"ח. ההוצאות המשתנות כגון: בר אלכוהול ומנות כבר תלויות בכם, והן מהוות כ 65% מסך כל ההוצאות של החתונה.

אני ממליצה בחום להיכנס למחשבון החתונה של הסדרנית לראות את כל המספרים! כמה עולה חתונה ממוצעת, כמה אורחים יש בחתונה בממוצע, וכמובן את העלויות הממוצעות של צלם, DJ, שמלת כלה, איפור ועוד ועוד..

יצירת קשר
התקשרו
1700-70-20-28